Kaymakam Çiçekli TRT Gap Radyosuna konuk oldu

20.07.2017
Edremit Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Atıf Çiçekli, ilçenin turizm potansiyelinin çok yüksek olduğunu belirterek, “Biz bu potansiyeli gayri meşru işlerle veya güvenlik sıkıntılarıyla devlet olarak heba olmasına müsaade etmeyeceğiz” dedi.

Edremit Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Atıf Çiçekli, ilçede yapımı devam eden değişim dönüşüm projeleriyle ilgili konuk olduğu TRT Gap Radyosunda önemli açıklamalarda bulundu. İlk olarak Edremit’in tarihi ve kültürel yapısından bahseden Kaymakam Çiçekli, Büyükşehir Yasası ile beraber Edremit’in 22 bin olan nüfusunun 125 bine çıkarak, merkezin de dahil olduğu bir turizm ilçesi olduğunu ifade etti. Çiçekli, “Biz 7 ay önce göreve başladığımızda Edremit’i bir kültür, sanat, spor ve gastronomi vizyonu ile yeniden şekillendireceğimizi, daha doğrusu özüne döndüreceğimizi ifade etmiştik. Allah’a şükür bu çerçevede farklı adımlarımızı da attık” dedi.

“Sahil bandımız 80 gün içerisinde tamamlanmış olacak”

Van’a gönlünü vermiş, Van’ı seven herkesin gözünde ve gönlünde Van Gölü’nü deniz olarak kabul ettiğini, kendilerinin de öyle gördüklerini vurgulayan Kaymakam Çiçekli, “Gözünüzle karşı kıyıyı görüyorsanız göldür, görmüyorsanız denizdir. Aynı zamanda bir şifa kaynağı, sodalı suyu ile farklı hastalıklara tedavi niteliğinde bir mahiyeti var. Özellikle sedef hastalığına ve farklı mantar hastalıklarına karşı kesinlikle çok iyi geldiği uzmanlarca ifade ediliyor. Ayrıca gelen hastalarımızın, burada şifa bulduğu konusunda geri dönüşleri oluyor. Bu çerçevede biz temelde sahilimizin kullanılması için öncelikli bir gayretin içerisine giriştik. Bu çerçevede şehrin turizm dönüşümünü sağlamak için sahildeki işgalleri öncelikle bitirdik. 30 yıldır süren işgalleri bitirerek, buradaki alanları kamuya, toplumun kullanımına açtık. Akabinde çalışmalarımızı yaptık, ihalemizi gerçekleştirdik ve bura ile ilgili yer tespitimizi yaptık. 90 günlük bir süre müsaade ettik firmamıza. Bizim kaybedecek zamanımızın olmadığını, yaz sezonu bile olsa mutlaka bizim sahil bandımızın yetişmesi gerektiğini belirttik. Çok şükür 10 günde bittirerek, 80 güne düştü. İnşallah o 80 günde de bizim arzu ettiğimiz birkaç projemiz var. Öncelikle 2,5 kilometrelik sahil kordonu projemiz var. İçerisinde peyzaj düzenlemeleri, yürüyüş yolları, bisiklet yolları, ışıklandırmaları, farklı oyun grupları, heykeller, bu tarz yerlerimiz var” dedi.

“Mangal için 300’den fazla barbekü yerimiz mevcut”

İnsanların denize girdikleri yerde aynı zamanda mangal yakmaları durumunda birbirlerini rahatsız ettiklerini dile getiren Kaymakam Çiçekli, “Vatandaşımız piknik yapmayı çok seviyor. Burada mangal yakmayı çok seviyor. Özellikle sahilde mangal yapmayı çok seviyor. Biz de bundan dolayı 2,2 kilometrelik alanı aldık sadece mangal ve barbekü, kamelyalardan, ağaçlardan oluşan bir proje oluşturduk. İçerisinde 300’den fazla kamelya ve barbekü var. İnsanlarımız orada çok rahat bir şekilde içerisinde çeşmelerimiz, otoparklarımız, yürüyüş alanlarımızdan faydalanarak güzel bir gün geçirecekler. Bizde Vanlı kardeşlerimiz gibi arabalarımızda mangalımızı taşıyoruz. Van Gölü’ne karşı Van Gölü’nden faydalanarak kirletmeden, temiz tutarak, mangal yapmak apayrı bir keyif. Buradan da Vanlı kardeşlerimize, bölge insanımıza ilan ediyoruz. Güzel bir barbekü alanı oluşturduk. Bununla beraber Prestij Caddemizi de bu projemizin içerisine dahil ettik. Yaklaşık 400 metrelik içerisinde lüks kafelerin ve restoranların olduğu Prestij Caddemizin de çalışmaları devam ediyor” diye konuştu.

“Van’ın ilk halk plajını açıyoruz”

Vatandaşların uzun zamandır kendilerinde beklediği ve ‘Kız Kalesi’ olarak tanımlanan Edremit Kalesi ile ilgili çalışmalar da yürüttüklerini kaydeden Kaymakam Çiçekli, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Bunun yanı sıra yaptığımız olimpik seviyede bir binicilik merkezi ve daha önceden vatandaşlarımızın yine bize ilettiği konuların başında gelen, insanların kullanabileceği bir plajın olmadığını tespit etmiştik. Buradan ilan ediyorum, cumartesi günü saat 17.00’de Çiçekli Mahallemizin alt kısmında Dilkaya var. Burada yer alan sulak bir alanımız bulunuyor. Bu alanımız uluslar arası öneme sahip bir alan. Hemen onun Van Gölü ile birleştiği yerde lagünümüz var ki, doğa harikası bir yer. Tam bir saklı cennet. Biz burayı kadınların, ailelerin ve erkeklerin kullanabilecekleri bir plaja dönüştürdük. Sosyal tesislerimizi yaptık, duşlarımızı, lavabolarımızı, oto parklarımızı, hazır hale getirdik. Bu hafta sonu açılışını gerçekleştiriyoruz. Bütün Vanlı kardeşlerimizi, bizi takip eden Van sevdalısı insanlarımızı buraya davet ediyoruz. Van’da daha önce bir plaj yoktu. Sahilden faydalandığı yerler vardı. Ama şezlongu, şemsiyesi, çeşitli servislerin sunulduğu bir alan yoktu. Biz burayı tasarladık, dizayn ettik, sosyal tesisleri ile beraber şu anda Van’ın artık bir plajı var.”

“Yeni otellerin kazandırılması için askıya çıktık”

Buralara gerekli ulaşımın sağlanması noktasında Van Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile görüştüklerini ve çözüme kavuşturulduğunu anlatan Kaymakam Çiçekli, “İnsanlarımız buraya gelerek geleneklerine uygun olarak, inançlarına uygun olarak denizimizden faydalanabilecekler. Şu anda ilimizde iki tane 5 yıldızlı, bir tane de 4 dört yıldızlı otelimiz var ve aynı zamanda şehir otellerimiz var. Hilton ve Merit otellerimiz, Edremit’te. Bunlar, standartları yüksek otellerimiz. Ayrıca eski bir otelimiz daha var. O da Tuşba Oteli, onun da yeniden açılması için elimizden gelen desteği veriyoruz. Yeni 1/5 binlik imar planında da biz buna müdahil olduk. Edremit’in turizm perspektifini kazanabilmesi için otellerin yapılabileceği turizm alanlarına ihtiyaç olduğunu tespit ettik. Burada yeni alanlar oluşturduk. Askıya da çıktık, düzenlememizi de yaptık. Biz belediye ve kaymakamlık olarak elimizden gelen bütün altyapıyı oluşturuyoruz ve özel sektörün burada turizmin gelişmesi noktasında önünü açıyoruz, açmaya da devam edeceğiz” diye konuştu.

“Şamran Kanalı etrafında faytonlar dolaşacak”

3 bin yıllık tarih olan Şamran Kanalı ile ilgili de bir takım güzel çalışmalar yürüttüklerini sözlerin ekleyen Kaymakam Çiçekli, “Şamran Kanalı, Urartulardan kalma bir sulama kanalıdır. Biz bunun da inşallah düzenlemesini yaparak dahil ediyoruz. Kanalın etrafında faytonlarımız dolaşacak, atlarımız gezecek, bunun da müjdesini veriyorum. Burayla ilgili görselleri gördüğünüz vakit,  inanın bizim yaşadığımız heyecanın, neden Van’ı bu kadar sevdiğimizi, neden bu kadar bu projeleri üretmeye gayret ettiğimizi anlarsınız. Hakikaten doğa harikası bir memleket. Burasını sevmek, buraya aşık olmak o kadar kolay ki, sevmemek zor, gönül vermemek zor” ifadelerini kullandı.

“Olimpik Binicilik Merkezi açılıyor”

Bu hafta sonu Olimpik Bincilik Merkezi’nin de açılışını gerçekleştireceklerini aktaran Kaymakam Çiçekli, “Bu bölgede atçılık, atlı sporlar, binicilik, atadan, dededen gelen bir spor. Ama neredeyse unutulmaya yüz tutmuş bir spor. Biz bunu modern anlamda tekrar hayata geçiriyoruz. Bincilik Federasyonumuzun da desteğiyle buradaki faaliyetlerimiz yaptık bitirdik. Atlarımız bu hafta sonu geliyor. Önümüzdeki hafta inşallah açılışını gerçekleştireceğiz. Birer hafta arayla iki güzel açılışı gerçekleştireceğiz. Hem insanlarımızın sosyal ve kültürel anlamda yapacağı çok önemli bir faaliyet olacak, hem de engelli çocuklarımızın rehabilitasyonu noktasında kullanacağımız bir alan olacak. Yine burada ATV’lerimiz, doğayı gezmek için bisikletlerimiz ve atlarımız, bu tarz faaliyetlerimizin bir arada yürütüleceği, nadide güzel bir manzaraya sahip mekanımız olarak Van’ın kültürel ve sosyal hayatına da bunu hediye edeceğiz” şeklinde konuştu.

“Buranın potansiyeli çok yüksek”

Edremit’i tanımlarken sadece Van için tanımlamadıklarını da sözlerine ekleyen Kaymakam Çiçekli, konuşmalarını şöyle sürdürdü:

“Edremitli kardeşlerimiz yanlış anlamasın. Biz Edremit’i Gürcistan, Azerbaycan, İran, Irak için tanımlıyoruz. Bu coğrafya o kadar güzel ki, buraların potansiyeli ortaya çıktığı zaman sadece iç turizmi değil ciddi anlamda dış turizme de hizmet edecek. Örneğin Binicilik Federasyonumuzun Başkanı ve Genel Sekreteri buranın doğa güzelliklerini gördüğü zaman bize hemen şunun sözünü verdi. Açılıştan bir ay sonra uluslar arası müsabakayı burada gerçekleştireceklerinin sözünü verdi. Normalde bu faaliyetler çok zordur, planlaması da zordur. Bu şunu gösteriyor, buranın potansiyeli çok yüksek. Biz bu potansiyeli gayri meşru işlerle veya güvenlik sıkıntılarıyla devlet olarak heba olmasına müsaade etmeyeceğiz. Vatandaşımızın önünün açılmasını sağlayacağız. Bu konuda vatandaşlarımıza kendi ölçeğimizde söz veriyorum, biz üzerimize düşeni kararlıkla yapmaya devam edeceğiz inşallah.”